Algemene voorwaarden - Maanenschijn

Algemene voorwaarden

Hier kan je al onze kleine lettertje lezen

MAANENSCHIJN

Algemene voorwaarden



Inhoudsopgave


Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Bijlage 1 - Algemene informatie: Bestellen, betalen, verzenden en bezorgen

Bijlage 2 - Retour-, ruilen- en terugbetalingsbeleid

Bijlage 3 - Modelformulier voor herroeping

Bijlage 4 - Klachtenprocedure






Artikel 1 - Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:


1.1          Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

 

1.2          Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

 

1.3          Dag: kalenderdag;

 

1.4          Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

1.5          Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

 

1.6          Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

 

1.7          Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

 

1.8          Ondernemer/Onderneming: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt. In deze algemene voorwaarden wordt hiermee verwezen naar de onderneming ingeschreven bij de KvK onder de handelsnaam Maanenschijn;

 

1.9          Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

 

1.10       Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

1.11       Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

 

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

 

2.1      De onderneming en eigenaar/oprichter


Loes van Maanen-Veltman, handelend onder de naam Maanenschijn


Postadres:

Ingmar Bergmanpark 16

6515 LD Nijmegen

Nederland

 

E: info@maanenschijn.nl

T: +31(0)6 36 17 72 73

 

KvK-nummer: 86302094

BTW-nummer: NL004224317B79

 

 

2.2      Het merk, de merknaam, het logo en gepubliceerde foto’s behoren toe aan de onderneming Maanenschijn en aan de eigenaar zoals deze is beschreven in de statuten van de Kamer van Koophandel. Het gebruik, delen of namaken van één van bovengenoemde beeldmerken en/of andere intellectuele eigendommen zijn, zonder schriftelijk toestemming van de eigenaar van de onderneming, is in geen enkel geval toegestaan.

 

Indien noodzakelijk kunnen er juridische stappen worden ondernomen, wanneer de ondernemer niet tot een overeenkomst komt met betreffende persoon en/of organisatie over het onjuist en/of onrechtmatig gebruik van de eerdergenoemde (beeld)merk, logo’s en/of intellectuele eigendomen toebehorend aan de onderneming en/of ondernemer.

 

Foto’s die niet toebehoren aan de eigenaar van de onderneming, behoren toe aan de producenten, leveranciers of andere partijen die producten leveren, die aangeboden worden via de onderneming Maanenschijn, zijn geplaatst en gebruikt met toestemming. Het gebruik, namaken of verspreiden, met al dan niet de correcte informatie, van deze afbeeldingen zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar is onder geen enkele omstandigheid toegestaan.

 

Maanenschijn is niet verantwoordelijk voor het toezicht op en controle van bovenstaande in het geval het afbeeldingen betreft die geen eigendom zijn van de onderneming Maanenschijn of de ondernemer zelf.

 

 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

3.1          Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst, al dan niet op afstand, en bestellingen tussen ondernemer en consument.

 

 

3.2          Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.


 

3.3          Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.



3.4          Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of diensten voorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 


3.5          Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

 

 

3.6          Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

 

3.7          Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.


 

 

Artikel 4 - Het aanbod


4.1          Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

 

4.2          Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod ten alle tijden te wijzigen en aan te passen.

 

 

4.3          Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

 

4.4          Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

 

 

4.5          Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

 

 

4.6          Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

a)   De prijs inclusief belastingen;

b)  De eventuele kosten van verzending (inclusief BTW);

c)   De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

d)  Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

e)   De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

f)    De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert. Zonder specifiek, afwijkend vermeld termijn geldt lid 4.2;

g)   De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

h)  Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;

i)    De manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

j)    De overeenkomst kan in geen andere taal, anders dan in het Nederlands worden gesloten;

k)   De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

l)    De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.


 

 

Artikel 5 - De overeenkomst


5.1          De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

 

5.2          Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

 

 

5.3          Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

 

5.4          De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

 

5.5          De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a)   De contactgegevens van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b)   De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c)   De informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 

d)   De in artikel 4.3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

 

 

5.6          Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 


 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

 

6.1          Bij levering van producten:

 

6.1.1.     Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.

 

6.1.2.     Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk - de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.

 

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking maar beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kan de ondernemer deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product met zorg en zorg ervoor dat deze een retour goed verpakt is ten behoeve van de retourzending.

 

6.1.3.     Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

 

6.1.4.     Indien de klant na afloop van de in artikel 6.1.1 en 6.1.3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. Restitutie van het originele aankoopbedrag is derhalve niet langer mogelijk.

 

 

6.2.    De procedures voor het gebruik maken van het herroepingsrecht zal terug te vinden zijn op de website van de onderneming.



 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

7.1      Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening. Indien de consument gebruikt maakt van zijn herroepingsrecht, zal de ondernemer het gehele aankoopbedrag, met inachtneming lid 6.1.2 en 7.3, inclusief betaalde verzendkosten van originele aankoop retour storten, indien de retourzending de gehele originele bestelling betreft (zie lid 7.2). Indien er enkel product of een gedeelte van de originele bestelling, en dus niet de gehele bestelling, retour wordt verzonden zal de ondernemer enkel hiervan de originele aankoopwaarde retourstorten.

 

 

7.2          Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het herroepen artikel, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangstbevestiging van het retour gezonden product.

 

 

7.3          Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. De hoogte van de waardevermindering mag worden vastgesteld door de ondernemer en in mindering worden gebracht op het terug te betalen aankoopbedrag van het herroepen product.

 

 

7.4          De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 


 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

8.1          De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor specifieke producten. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

 

8.2          Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

 

a)   Die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b)  Die duidelijk persoonlijk van aard zijn, dan wel gepersonaliseerd zijn;

c)   Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d)  Die snel kunnen bederven of verouderen;

e)   Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 

f)    Voor losse kranten en tijdschriften;

g)   Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verboeren;

h)  Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

 



Artikel 9 - De prijs

 

9.1          Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

 

 

9.2          In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

 

 

9.3          De ondernemer is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor prijswijzigingen van producenten en/of leveranciers, wijzigingen in tarieven van logistiekpartners, voor wijzigingen in grondstofprijzen en/of door overmacht situaties waar de ondernemer rederlijkwijs geen invloed op heeft.

 

9.4          De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. Verzendkosten worden vermeld inclusief BTW. De prijzen inclusief de BTW over de totale bestelling zullen worden vermeld bij het afronden van bestelling c.q. bij het afrekenen van de bestelling.

 

 

9.5          Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.



 

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

10.1       De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien vooraf schriftelijk overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

 

 

10.2       Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

 

10.3       Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en redelijkerwijs in nieuwstaat verkerend.

Bij beschadiging van het product en/of van de verpakking door onzorgvuldige handelen en/of omgang door de consument zelf, of het volledig ontbreken van de originele verpakking, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

 

 

10.4       De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

 

 

10.5       De garantie geldt niet indien:

a)   De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

b)  De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

c)   De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 



Artikel 11 - Levering en uitvoering


11.1       De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 

 

11.2       Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de onderneming kenbaar heeft gemaakt.

 

 

11.3       Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal de onderneming geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Het ontbinden van de overeenkomst, op grond van de in lid 3 benoemde redenen, dient schriftelijk kenbaar te worden gemaakt door de consument aan de ondernemer. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

 

 

11.4       Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

 

 

11.5       In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen enkel op gelijke betaalwijze als de betaling van de klant.

 

 

11.6       Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een retourzending blijven voor rekening van de consument conform lid 7.1 van de algemene voorwaarden.

 

 

11.7       Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.



 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


Dit artikel is niet van toepassing op het beschikbare assortiment van de onderneming zoals gepubliceerd op 31 augustus 2022. Wijzigingen in het assortiment zijn niet uitgesloten en indien van toepassing zullen onderstaande bepalingen alsnog van toepassing zijn.


12.1 Opzegging

 

12.1.1   De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

12.1.2   De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

12.1.3   De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

a)  Te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

b)  Tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

c)   Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

 


12.2    Verlenging

 

12.2.1   Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

 

12.2.2   In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

12.2.3   Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

 

12.2.4   Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 


12.3    Duur

 

12.3.1  Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.



 

Artikel 13 - Betaling


13.1       Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen direct te worden voldaan middels een online (iDeal) betaling In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt een termijn van 7 dagen aan, nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

 

 

13.2       De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

 

13.3       In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.




Artikel 14 - Klachtenregeling


14.1       De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. De klachtenprocedure zal worden gepubliceerd op de website van de onderneming.

 

 

14.2       Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden schriftelijk, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

 

 

14.3       Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

 

14.4       Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

 

14.5       Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@maanenschijn.nl onder vermelding van ‘Klacht’.

 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

 

14.6       Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

 

 

14.7       Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. Uitsluitend de verzendkosten verbonden aan het vervangen van een defect product of aan het repareren van defecte producten zijn voor rekening van de ondernemer. Alle overige verzendkosten zijn voor kosten van de consument.




Artikel 15 - Geschillen



15.1       Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

 

 

15.2       Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.



15.3       Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@maanenschijn.nl onder vermelding van ‘Klacht’.

 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


 


Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

 


 

Bijlagen

 

 

Bijlage 1: Algemene informatie: Bestellen, betalen, verzenden en bezorgen

 

Hieronder vind je alle informatie over het bestellen, betalen, verzenden en retourneren van producten. Wanneer je geen antwoord op je vraag hebt kunnen vinden kan je contact opnemen met ons. Dit kan via het contactformulier op de website of via het emailadres info@maanenschijn.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

 

Bestellen: Onze collectie is met veel liefde en zorg samengesteld. Wanneer jij jouw keuze hebt gemaakt plaats je de producten in je winkelwagen via de button op de productpagina. Bij een aantal van onze artikelen geven wij ook suggesties welke andere producten er perfect bijpassen. Bekijk deze ook eens en voeg ze toe aan je winkelwagen.

 

In je winkelwagen heb je een overzicht van de verzamelde producten, inclusief het aantal per product, met daarbij het totaalbedrag van de artikelen en de verzendkosten.

 

Als je bestelling compleet is, kan je naar de volgende stap. Voordat je verder gaat, vink het hokje ‘Ik verklaar kennis te hebben genomen van en in te stemmen met de Algemene voorwaarden’ aan. Vanaf hier kan je verder gaan naar het invullen van je gegevens.

 

Controleer je gegevens goed, het adres waar je bestelling naar toegezonden worden en het emailadres. Die laatste is ook erg belangrijk bij het volgen van je bestelling wanneer deze onderweg is voor bezorging.

 

Is het een verrassing voor iemand anders? Laat het dan weten bij de opmerkingen voor wie of voor welke gelegenheid, en wij zorgen voor een prachtig ingepakt cadeautje.

 

Is het formulier compleet ingevuld, dan kan je verder naar de betaling van je bestelling.

 

Betalen: Wij hebben ervoor gekozen om betaling alleen mogelijk te maken via iDeal. Het is niet mogelijk om te kiezen voor creditcard, Apple Pay, achteraf- en/of vooruitbetalen. Met het doorlopen van de iDeal betaling zal je naar je eigen bank worden doorverwezen. In een beveiligde en vertrouwde omgeving betaal je het totaalbedrag van je bestelling (inclusief de verzendkosten).

 

Verzenden: Als je bestelling voor 15:00 in de middag is geplaatst en betaald, wordt het dezelfde werkdag verzameld. Binnen 1-3 werkdagen zal jouw bestelling worden afgegeven bij onze verzendpartner.

 

Wij hebben bewust gekozen voor een maatschappelijk betrokken en duurzame partner voor het verzenden van onze pakketten. Dit betekent dat het soms wat langer kan duren voor jouw pakket bij je bezorgd wordt. Ons streven is om jouw bestelling binnen 1-3 werkdagen na afgifte bij onze verzendpartner bij je thuis te bezorgen.

 

Bezorgen: We hebben voor onze verzending gekozen voor Cycloon. Zij werken onder andere samen met de Fietskoeriers.nl. Zodra zij jouw bestelling hebben ontvangen zal je daar bericht van ontvangen. Als je pakket onderweg is krijg je ook van hen een track&trace code om jouw bestelling te gaan volgen.


 

 

Bijlage 2: Retour-, ruilen- en terugbetalingsbeleid

 

We hopen dat je een bewuste keuze gemaakt hebt gemaakt. Het kan natuurlijk zijn dat niet alles naar wens was. Als je toch besluit jouw bestelling of een gedeelte hiervan te willen retourneren heb je 14 kalenderdagen om het retour te sturen of dit ons schriftelijk te laten weten. Na het schriftelijk kenbaar maken van het gebruik van jouw herroepingsrecht, heb je 14 kalenderdagen om het product naar ons retour te sturen.

 

Retourneren

Om alles goed te laten verlopen heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van het ‘modelformulier voor herroeping’ of een email (info@maanenschijn.nl) naar ons te sturen. In beide gevallen hebben we de volgende informatie van je nodig om je verzoek in behandeling te nemen:

 

-      Het ordernummer en datum van je bestelling;

-      Om welk product het gaat en (optioneel) wat de reden is van retourneren;

-      Jouw gegevens, inclusief rekeningnummer waarop het retourbedrag mag worden teruggestort.

 

Er zijn belangrijke voorwaarden die gelden voor retourneren. Voor elk retour gestuurde bestelling of gedeelte hiervan geldt dat het product dient ongebruikt (indien redelijkerwijs mogelijk) in nieuwstaat en in originele verpakking verpakt te zijn. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 


Het retouradres waar je retourpakket naar toe gezonden moet worden:

 

Maanenschijn

o.v.v. Retour

Ingmar Bergmanpark 16

6515 LD Nijmegen


Wij waarderen het als je ons per email op de hoogte stelt wanneer je het product aan ons het retour verzonden.


Terugbetaling

Uiterlijk 14 dagen, na ontvangst van het retour gestuurde product, storten wij het retourbedrag terug met hetzelfde betaalmethode als waarmee jij hebt betaald.

 

BELANGRIJK: De verzendkosten en het risico van het terugzenden zijn ten alle tijden voor jou als koper. De oorspronkelijk verzendkosten (bij aankoop van het artikel) krijg je wel van ons terug (mits alle producten van dezelfde bestelling worden teruggestuurd). Maanenschijn is niet verantwoordelijk voor schade of zoekraken tijdens het transport van de retourzending naar Maanenschijn. Zorg ervoor dat je een track&trace code krijgt bij het afgeven van je retourpakket. Bewaar deze code goed tot wij hebben bevestigd dat het pakket door ons is ontvangen.


Wij pakken onze producten met verzenden met grote zorg in. Niet alleen qua duurzaamheid, maar ook met het oog op veiligheid tijdens het verzenden. Wanneer er een product retour gestuurd wordt adviseren wij het product op een gelijk wijze te verpakken.

 

Lees meer over ons retour- en terugbetalingsbeleid in onze algemene voorwaarden. 


Ruilen

Wanneer je een product hebt dat je graag wilt omruilen kan dat via bovenstaande stappen (Retourneren). Je ‘oude’ product zal volgens bovenstaande stappen bij ons verwerkt worden. Het nieuwe product kan je bestellen via de webshop. 

 

 

 

Bijlage 3: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

  • Aan:

[ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

 

  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

herroept/herroepen*

 

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten] 
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

 

 

 

Bijlage 4: Garantie en Klachten

 

Garantie: Er geldt een wettelijke garantie voor alle producten die Maanenschijn verkoop. Dit betekent dat het product moet voldoen aan wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden. Wanneer er onverhoopt toch iets niet in orde zijn met het bestelde product, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via info@maanenschijn.nl, onder vermelding van ‘Garantie’, en vermeld hierbij de volgende gegevens:

 

-       Het ordernummer en datum van je bestelling;

-       Om welk product het gaat;

-       Wat de garantie vraag is;

-       Foto’s en/of omschrijving van de situatie waarin de garantie vraag is ontstaan;

-       Jouw gegevens zoals die bij ons bekend zijn en waarop wij je kunnen bereiken.

 

Op basis van jouw bericht zullen wij zo spoedig mogelijk met een passende oplossing komen. Indien nodig kunnen we een vervangend onderdeel of artikel toesturen.

 

Klachten: We vinden het belangrijk dat je kan genieten van jouw aankoop. Heb je toch een klacht over jouw aankoop of over onze dienstverlening dan horen wij deze graag. Deel hem met ons via info@maanenschijn.nl, onder vermelding van ‘Klacht’. Ons streven is om hier zo spoedig mogelijk, maar niet later dan 5 werkdagen, op terug te komen bij je. Om tot een passende oplossing te komen hebben wij de volgende informatie nodig:

 

-       Het ordernummer en datum van je bestelling;

-       Om welk product het gaat;

-       Wat jouw klacht is;

-       Foto’s en omschrijving van de situatie waardoor jouw klacht is ontstaan;

-       Jouw gegevens zoals die bij ons bekend zijn en waarop wij je kunnen bereiken.

 

Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van alle (aanvullende) informatie krijg jij van ons een inhoudelijke, schriftelijke reactie.

 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 



Share by: